Průvodní dopis je často první osobní kontakt mezi vámi a potenciálním zaměstnavatelem. Přestože brigáda bývá krátkodobá a stáž „učňovská“, firmy sledují stejné kritérium: získat kandidáta, který do týmu přinese energii, chuť učit se a alespoň základní relevantní dovednosti. Dobře napsaný dopis umí rozhodnout mezi dvěma jinak podobnými životopisy.
Zjistěte jméno personalisty\, mentora nebo vedoucího týmu\. Přesné oslovení \(„Vážená paní Nováková“\) vždy působí lépe než neutrální „Dobrý den“\.
Prozkoumejte náplň inzerátu\, poslání organizace a její projekty\. Z notně obecného „umím pracovat s lidmi“ se tak stane konkrétní „při řízení školního festivalu jsem vedl tým 12 dobrovolníků“\.
Brigády a stáže jsou o potenciálu\, ale neváhejte uvést měřitelné výsledky\: počet prodaných lístků\, vybranou částku na charitu\, procento vylepšené návštěvnosti webu\.